1 Ocak 2022 Cumartesi

Bardağın Boş Yarısı

Dönüp dönüp aynı konuya geliyorum. Bardağın boş yarısını görmemek. 

Benim sorunum bu. Bardağın dolu yarısını görüyorum, hatta bardağımın büyük olduğunu, dörtte biri dolu olsa bile çoğunun tam dolusundan (teorik olarak diyorum, tam dolu bardak olması imkânsız gibi bir şey) daha fazla aldığını düşünüyorum, kırık bardakları, sızıntı yapanları ne bileyim ters duranları falan aklıma getiriyorum. Velhasıl sonunda kendimin nankör olmaması gerektiği fikrine ulaşıp baş alandan gözümü kaçırıyorum. Çok iyiyim bu konuda.  

Ama o boşluk beni içine alıyor ben ona bakmazken. O boşluk benim kaybolmuşluğum. O boşluk benim tembelliğim. O boşluk benim öğrenilmiş çaresizliğim. O boşluk her yere yetişmeye çalışırken git gide kendimi daha da manasız hissetmem. O boşluk yaptığım her şeyi görev bilinciyle yapamamın sessiz isyanıyla dolu.  

Ve ben her gün daha da çok o boşluğa düşüyorum.

Yeni yılın ilk günü. En sevdiğim şeyi bilmiyorum. En çok yapmak istediğim şeyi de. Boşluğa hapsetmişim onları da. Mış gibi yapma konusunda uzmanım. Ve çok yorgunum. 

8 yorum:

  1. Ne istediğimi ben de bilmiyorum arkadaşım ama ne istemediğimi gayet iyi biliyorum ve bence bu çok önemli.
    Sen de istemediklerine bakarak aslında neye daha yakın olduğunu çözebilirsin belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne istemediğini bilmek de o kadar değerli ki Sevgi.

      Sil
  2. Senin görmezden gelip yine de içine çekildiğin o boşluk o kadar tanıdık ki... İçimdeki o boşluğu bardaktaki bir yudumluk suda boğmak istiyorum ben artık Handan. Bıktım ben kendi boşluğumdan :( Belki de bardağın boş kısmı değil, içimizdeki boşluk asıl sorun. Görmezden gelmeye çalışmak da çok yorucu. Doldurmak için uğraşmak da çok yorucu ama bazen işe yarıyor. Bisikletle, bloga, dostlarla, sohbetle, hayallerle... İşte ne bulursam onunla doldurmaya çalışmak az da olsa iyi geliyor bazen.

    Buraya daha çok yazmalısın belki de. Görmezden gelmek yerine, gel buraya yaz her boğulduğunda. Her zaman iyi olmak zorunda değiliz, kötüyken de paylaşabilmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok bıktım Rüya.

      Haklısın, daha çok kurcalayıp, üstünden atlamaya çalışmak yerine kazıp çıkartmak gerekiyor.

      Sil
  3. O boşluk olmasa dolu tarafın da anlamı kalmazdı ki...
    Ayrıca takılmamak, içeyim gitsin demek istiyorum bu sene o bardağa ben ;)

    YanıtlaSil
  4. ters mantık düşünmek tercihimdir :)

    YanıtlaSil